reklama

Markíza zinscenovala nadšenie fanúšikov

Ak si raz televízia povie, že musí stoj-čo stoj ponúkať emócie, je to viac ako zlé. Dôkazom je snaha Markízy ukazovať ich, aj keď neboli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (93)
Obrázok blogu

Markíza tento rok prvýkrát získala vysielacie práva na olympijské hokejové zápasy a podriadila tomu aj prípravy. Okrem štúdia, moderátorov a upútavky mala nachystané aj živé vstupy z bratislavského námestia. Keď naši vyhrávajú, tak emócie sú, a ak nie, je ich menej. Markíza si však povedala, že emócie jednoducho budú. A dávkovala ich v Televíznych novinách aj počas živých vstupoch počas zápasov.


Príkladom je príspevok o nadšených fanúšikoch v Liptovskom Mikuláši, ktorí poskakovali v prázdnom parku, fandili pred kamerou a vyvesili vlajku na opustenej budove.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aktualizácia: Na tomto mieste boli zverejnené ukážky z vysielania TV Markízy. Markíza video na youtube zablokovala, kvôli autorským právam. Bežne pri čánkoch o ich nových formátoch to nerobí.

Reprofoto z TV Markíza:

Obrázok blogu

Čudne pôsobilo aj avizovanie televízie že Hviezdoslavovo námestie sa zapĺňa. Či presviedčanie moderátorov počas prestávky zápasu Slovensko-Rusko, že námestie je plné, ale práve pri živom vstupe všetci odbehli na čajík. „Napriek tomu, že prší, je tu skvelá atmosféra, ľudí je tu veľmi veľa, ale teraz sa rozpŕchli, lebo si išli dať čajík," opisovala redaktorka.

Obrázok blogu


Pri poslednom zápase Slovensko - Česko Markíza už fanúšikov v zábere mala. Ukázalo sa však, že nadšená počas zápasu, v ktorom naši hokejisti prehrávali, bola len skupina dievčat pred kamerou. Tá, ako na povel, skandovala, keď sa začal živý vstup v Markíze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Iný pohľad na tú istú atmosféru na námestí priniesla nahrávka na youtube od okoloidúceho diváka, ktorú si všimol Bohumil Stejskal a zverejnil ju na webe Takurcitee. Nahrávka ukazuje, že nadšená bola asi tak jedna trieda gymnázia, ktorú hecovala moderátorka za chrbtom moderátora a kamera dievčatá točila z podhľadu. V pozadí bolo totiž pomerne kľudné publikum.

Televízia, nie je reklamná agentúra, ktorá musí produkty ukazovať v pozitívnom svetle. Normálne by bolo, ak by televízia pomenovala situáciu pravdivo. Ak naši hokejisti prehrávajú, je pochopiteľné, že ľudia nepadajú do mdlôb. Meniť realitu nemusí, hokej jej aj tak prináša rekordy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Reakcia Markízy: "Je absurdné myslieť si, že pri zápase, kde Slovensku išlo o všetko, by bol ktokoľvek odkázaný na komparz a považujeme za vrcholne ponižujúce podobným spôsobom urážať prítomných ľudí. Všetci hokejoví fanúšikovia včerajší zápas prežívali neobyčajne emotívne, to potvrdí ktokoľvek. Vstupy z námestia boli cez prestávky, ale podstatné je preniesť atmosféru zápasu do krátkeho vstupu, keď sa na ľade nič nedeje."

Odporúčam aj: Falšuje Markíza nefalšované emócie?

Miroslava Kernová

Miroslava Kernová

Bloger 
  • Počet článkov:  180
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nové články hodnotiace médiá nájdete na webe OMEDIACH.com. Cieľom blogu je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. V minulosti som pracovala pre SME a Trend. V súčasnosti vediem web OMEDIACH.com. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprávyKomentáre

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu