JOJ a ďalšie médiá si J&T na vládnom materiáli "nevšimli"

Autor: Miroslava Kernová | 12.9.2013 o 15:46 | (upravené 13.9.2013 o 10:55) Karma článku: 15,16 | Prečítané:  24399x

Kauze stopy po firme blízkej J&T na vládnom materiáli časť médií nevenovala pozornosť. Bola medzi nimi napríklad televízia JOJ, ktorá je personálne prepojená s J&T. Iné ju spomenuli len pár vetami medzi doplnkovými správami.

Materiál, na základe ktorého sa vláda rozhodla kupovať akcie SPP, jej napísal predávajúci, upozornil v stredu Daniel Lipšic z Nova. Ktokoľvek si to mohol pozrieť v elektronickom dokumente verejne prístupnom na internete vo vlastnostiach dokumentu. Išlo o spoločnosť J&T Investment Advisors -firmu, ktorá je pod iným menom súčasťou súkromného majiteľa SPP.
Podľa ministra hospodárstva Tomáša Malatinského išlo o nedorozumenie. Spoločnosť J&T tvrdí, že na dokument nemala žiaden vplyv.
Informácia ale vyvoláva otázky o vplyve oligarchov na dôležité rozhodnutia krajiny. Preto je to dôležitá informácia a médiá by mali hľadať v tejto kauze pravdu. Pozrela som sa, ako sa podozreniu venovali televízie vo večerných správach a denníky. Medzi médiami sú totiž aj také, ktoré majú k J&T blízko.

Tu je výsledok: JOJ si kauzu nevšimla vôbec, a ani Nový Čas. TA3, Plus Jeden Deň a Pravda len veľmi okrajovo, krátkou správou na doplnkovom mieste svojho spravodajstva.

Naopak televízia Markíza venovala kauze dve reportáže. "Toto tu ešte nebolo, vládny materiál sám o sebe prezradil prepojenie na finančnú skupinu," týmito slovami otvárali hlavné správy moderátori. Markíza v dvoch reportážach priniesla pohľad oboch strán a odcitovala napríklad komentátora Mariána Leška, že "kauza je na úrovni Gorily".
Upútavkou na kauzu otvárala Správy aj RTVS. Podrobnú reportáž zopakovala aj v Správach a komentároch.
Televízia JOJ, ktorá je cez vlastnícku štruktúru personálne prepojená na finančnú skupinu J&T, nepriniesla v hlavných správach nič. Požiadala som o stanovisko televíziu, zatiaľ ho neposkytla. Paradoxne, na webe Veľké noviny JOJ v archíve sa začínajú aj reklamou SPP.

Takmer vôbec o prípade neinformovala ani spravodajská TA3, ktorú vlastní Grafobal Ivana Kmotríka. Vo svojich Hlavných správach tému síce spomenula, ale len niekoľkoriadkovou prečítanou krátkou správou. J&T a jej blízke firmy patria podľa množstvá spotov na obrazovke medzi najčastejších inzerentov televízie. Patrik Tkáč bol aj súčasťou promo spotu TA3, v ktorom gratuloval televízii k narodeninám.

Denník SME s touto témou otváral noviny - patril jej hlavný článok, stĺpček komentátora a dvaja redaktori spracovali článok na oddelení ekonomiky.
Nie veľmi dlhý ale vlastný autorský článok venovali téme aj Hospodárske noviny. Téme oligarchov a SPP sa venoval ešte minulý týždeň Dag Daniš v komentári Ficov podvod roka, kde napísal, že "J&T na Ficovom „zlatom reze" zarobí milióny."
Pravda dala len pár viet v krátkej agentúrnej správe. Rovnako aj denník Plus Jeden Deň. Týždenník Plus 7 dní z rovnakého vydavateľstva v najnovšom vydaní síce nemohol zastihnúť tému elektronickej stopy po J&T, ale priniesol rozsiahly článok "O plyn nejde", v ktorom píše, že "ovládnutie SPP štátom je biznis výhodný pre stranícke záujmy aj finančných žralokov."
V Novom Čase som v dnešnom vydaní nenašla nič.

Hoci minister Malatinský popiera podiel J&T na autorstve dokumentu, médiá by pri tak závažnom podozrení mali o prípade informovať svojich čitateľov a hľadať pravdu. To, že to prehliadli, vyvoláva podozrenie, že sa téme vyhli zámerne.

Vplyv záujmov majiteľov, či inzerentov na obsah sa nemusí prejavovať len reportážami o firemných večierkoch, otváraní nových podnikov, ale aj tým, že sa niektorým témam televízia alebo noviny jednoducho nevenujú.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

V Bratislave žije štvrť milióna cépečkárov. Mýtus o Petržalke neplatí

Dáta z mobilov tiež ukázali, že kancelárske centrá pojmu toľko ľudí ako stredne veľké mesto.

DOMOV

Žena, ktorá prežila Mengeleho pokusy, koncentrák aj pochod smrti

Viola Fischerová zomrela vo štvrtok vo veku 94 rokov.

DOMOV

Asistent, ktorý sledoval Kaliňákove a Počiatkove účty, pôjde pred súd

Rybanič čelí obvineniam z porušenia bankového tajomstva.


Už ste čítali?