reklama

Peugeot si v reklame prifarbil prvenstvo

Konkurencia medzi automobilkami je veľká. V reklamách sa nechvália len schopnosťami auta, ale aj oceneniami a prvenstvami. Na konci roka boli v kurze štatistiky o predajnosti. Nie je však prvenstvo ako prvenstvo. Prifarbeným prvenstvom sa chválil aj Peugeot 208.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Rada pre reklamu jeho reklamu označila za klamlivú.

Spoločnosť Peugeot Slovakia mala na začiatku roka kampaň „Oslavujeme" na model Peugeot 208, kde svoj model prezentovala ako „Najpredávanejšie auto vo svojej triede." Model bol najpredávanejší v svojej triede, ale len v decembri. Za sloganom v inzercii bola hviezdička odkazujúca na zdroj: „Európske štatistiky, december 2012."

Prieskum s názvom "Európske štatistiky" neexistuje. Pri uvádzaní štatistických čísel, sa uvádza presný zdroj, čiže názov prieskumu, alebo organizácie, ktorá pripravila štatistiku. V automobilovom priemysle sa používa medzinárodná štatistika JATO. Podľa nej minulý rok prvenstvo Peugeotu nepatrilo a Peugeot 208 nebol ani na popredných priečkach. Na prvú priečku vo svojej triede sa dostal len v decembri.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V reklame na facebooku a v rozhlase odkaz ani na neurčité "Európske štatistiky" nebol.

((sss))

V rozhlasovom spote bol Peugeot 208 označený ako "najpredávanejšie auto vo svojej triede" bez akéhokoľvek vysvetlenia.

Realita je takáto:

Najpredávanejšie modely v Európe v roku 2012 a 2011

jato.com
jato.com 

Najpredávanejšie modely v decembri

jato.com
jato.com 

Zdroj: jato.com

Pozn.: Automobilmi z rovnakej kategórie ako Peugeot 208 sú Ford Fiesta, VW Polo, Renault Clio, Opel Corsa.

Rada pre reklamu kampaň automobilky označila za klamlivú. Headline reklamy môže podľa RPR u spotrebiteľa vyvolať klamlivý dojem, že Peugeot 208 je najpredávanejším autom celoročne. Štylistika textu, ktorý odkazuje na zdroj (Európska štatistika, december 2012) evokuje odkaz na celoročnú štatistiku. Uvedenie mesiaca „december" evokuje označenie času vydania štatistiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Táto reklama prezentuje štatistické údaje spôsobom, ktorý zveličuje a nepravdivo rozširuje platnosť reklamného tvrdenia," tvrdí RPR. Tieto údaje naviac ani nie sú pri všetkých reklamných nosičoch. Rada si preto myslí, že „priemerný spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že automobil je celoročne najpredávanejším vozidlom vo svojej triede, čo nie je pravda."

Peugeot si reklamu bráni. "Rešpektujeme rozhodnutie Rady pre reklamu, našu reklamu však za klamlivú nepovažujeme," reagovala Ivana Orviská zo spoločnosti Peugeot. „Slovenský Peugeot 208 sa stal v decembri 2012 najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente v Europe (27) a vychádzal z medzinárodnej štatistiky JATO. Pozitívny odkaz bol o to silnejší práve v súvislosti s kontextom, že Peugeot 208 je model vyrábaný na Slovensku v závode PSA Trnava," dodala Orviská.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeut mal úspech v predaji, ale len v decembri. Môže sa tým pochváliť, ale korektne. Inak tvrdí zákazníkom niečo, čo nie je úplne pravda.

Miroslava Kernová

Miroslava Kernová

Bloger 
  • Počet článkov:  180
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nové články hodnotiace médiá nájdete na webe OMEDIACH.com. Cieľom blogu je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. V minulosti som pracovala pre SME a Trend. V súčasnosti vediem web OMEDIACH.com. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprávyKomentáre

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu