Ktoré médiá o kauze CT mlčali?

Autor: Miroslava Kernová | 14.11.2014 o 16:12 | (upravené 15.11.2014 o 8:10) Karma článku: 11,73 | Prečítané:  48707x

Pri médiách nie je dôležité len to, čo píšu, či vysielajú, ale aj to, čo vynechajú. Obzvlášť zaujímavé je to pri istých škandáloch. Napríklad kauzu predraženého CT, ktorá otriasa vládnou stranou, si viaceré dôležité médiá všimli až na štvrtý deň - napríklad spravodajská TA3 či verejnoprávna RTVS. A som presvedčená, že pokiaľ by Robert Fico neodvolal ministerku zdravotníctva, v mnohých médiách by sa doteraz o kauze neobjavila ani zmienka. 

Na prípad predraženej kúpy CT prístroja v piešťanskej nemocnici ako aj čachrov v správnej rade, kde sedel aj arogantný spevák Ego, s dosahom na ministerstvo zdravotníctva upozornili denník Sme na webe a televízia Markíza takmer v jednom okamihu vo štvrtok 30. októbra. Išlo o jasný prípad zbytočného plytvania peňazí v zdravotníctve, keďže CT prístroj, za ktorý zaplatila nemocnica v Čechách 530 tisíc eur, zaplatila piešťanská nemocnica 1,6 milióna. 

Až do chvíle, kým kvôli kauze opozícia nežiadala odvolanie ministerky zdravotníctva a premiér ju sám  nepožiadal, aby odstúpila, väčšina médií prípad ignorovala. 

Prvá informácia v spravodajstve RTVS sa objavila až v deň, keď sa začalo hovoriť o odvolaní ministerky. Moderátorka v popoludňajších správach len prečítala správu, v ktorej chýbalo slušné uvedenie zdroja - Markízy a Sme. Namiesto toho prečítala, že „dôvodom odvolania je medializovaný nákup CT prístroja.“ Až večer mala RTVS reportáž aj s korektnou citáciou.

Aj spravodajská TA3 kauzu štyri dni prehliadala. Do správ sa dostala tiež až v pondelok po reakcii opozície. TA3 priniesla tlačové besedy opozície, Fica, jednu Tému dňa. Ale aj v nasledujúcich dňoch sa samotnej kauze CT venovala spravodajská televízia okrajovo. Príspevky mala skôr o tom, kto bude novým ministrom. Aj na JOJ sa reportáž objavila až po páde ministerky Zvolenskej, až 3. novembra som našla prvé články o kauze na pravda.sk a hnonline.sk.

Rovnako 4 dni čakali na štandardné spracovanie kauzy aj tlačové agentúry. Agentúra SITA pri kauze CT sa namiesto korektného citovania odvolala len na „medializované informácie.“ 

V posledných týždňoch sa šéfovia médií aj samotná finančná skupina Penta, ktorá nakupuje vydavateľstvá, pretekajú vo vyhláseniach o tom, aké budú nezávislé a objektívne. Pre mňa objektivita znamená aj to, že médium nie je slepé pred spoločensky dôležitými témami, ktoré prinesie konkurencia. Pokiaľ ich nevidí, je treba rozmýšľať prečo mlčí. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?