Na Spiši majú Noc dlhých nožov

Autor: Miroslava Kernová | 11.8.2014 o 16:26 | Karma článku: 11,72 | Prečítané:  8007x

Noc dlhých nožov – je názov pre brutálne čistky, ktorými sa Adolf Hitler za pomoci Himmlera a Göringa zbavil nepohodlných spolustraníkov. Obchodné centrum na Spiši muselo dlho hľadať názov pre svoju akciu, keď nič lepšie nenašlo. Noc dlhých nožov mali minulý rok aj tento.  

Presne osemdesiat rokov po vraždení v Nemecku počas Noci dlhých nožov a historickej skúsenosti s miliónmi obetí hitlerovského vyčíňania si obchodný a zábavný par v Spišskej Novej Vsi Madaras vybral názov "Noc dlhých nožov" na akciu, ktorou oslavuje deň svojho vzniku.

Kým v Nemecku sa v noci „ukrajovali“ nepohodlní spolustraníci, obchodné centrum Medaras v noci 8. augusta ukrajovalo ceny. 

Na mimoriadne netradičný názov marketingovej akcie, ktorá má prilákať ľudí do obchodu, upozornil na Facebooku spisovateľ Michal Hvorecký.

Čistky Noci dlhých nožov začali v noci z 29. na 30. júna v roku 1934. Masaker odštartoval samotný Hitler nečakanou nočnou návštevou kamaráta Ernsta Röhma, spoluzakladateľa a veliteľa polovojenských jednotiek SA, ktoré pôvodne pomáhali Hitlerovi k moci, no neskôr chcel dosiahnuť pomocou jednotiek SA socializmus. Röhm sa mal zabiť sám, no odmietol, a tak ho zastrelili o pár hodín vo väzení. Hneď potom sa začalo poľovanie na nepohodlných vedúcich funkcionárov SA. Historici odhadujú, že počas čistiek bolo bez súdu zavraždených 200 až tisíc osôb, ďalší putovali do koncentračných táborov. 

 

Názov Noc dlhých nožov použili kritici vlády Vladimíra Mečiara na zasadnutie parlamentu pri nástupe Mečiarovej tretej vlády, počas ktorého bola v noci z 3. na 4. novembra v roku 1994 odvolaná veľká časť funkcionárov štátnych inštitúcií.

Tzv. Noc dlhých nožov odštartovala zľavy v Madarase tento rok, aj minulý rok. Z toho usudzujem, že jeho majitelia buď na dejepise nedávali pozor, alebo naopak dávali a niečo zo spomínanej pasáže sa im páčilo.

Chápem, reklamný slogan by mal upútať. Tento určite upúta, aspoň tých ktorí vedia niečo o histórii. Nepísaným pravidlom reklamy však nie je len upútať. Nemala by v spotrebiteľoch vyvolávať negatívne asociácie. Tento slogan u mňa vyvoláva asociácie s Hitlerom. Ak by som bola minulý týždeň v Spišskej Novej Vsi, obchodnému domu Madaras sa zďaleka vyhnem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?