Spravodajský web JOJ preberá vymyslené správy

Autor: Miroslava Kernová | 21.7.2014 o 12:17 | (upravené 21.7.2014 o 15:06) Karma článku: 10,75 | Prečítané:  19452x

Prácu spravodajského webu televízie JOJ Noviny.sk si začal všímať známy nemecký satirický web Der Postillon. Práve ten sa stal zdrojom pre informácie redaktorky Noviny.sk, ktorá z neho s plnou vážnosťou prebrala dva vymyslené články a Noviny.sk ich svojim čitateľom s plnou vážnosťou aj ponúkali. Jeden bol o tom, ako je v Nemecku diskriminovaný poštár, ktorý sa podobá na Hitlera a druhý o tom, že spolková kancelárka Angela Merkelová dostala od amerického prezidenta Baracka Obamu darček – telefón - a nepáčilo sa jej jeho balenie.

Noviny.sk minulý týždeň zverejnili článok Hitlerov dvojník sa cíti byť diskriminovaný. Článok je o istom poštovom úradníkovi Günterovi Teisenovi, ktorý sa podobá na Adolfa Hitlera, čo mu spôsobuje problémy v práci aj v súkromí, a to aj napriek tomu, že vlasy si češe na opačnú stranu. Hoci je zjavné, že je článok napísaný ironicky, Noviny.sk ho zverejnili v plnou vážnosťou. Mimochodom, na nemeckom webe vyšiel už pred rokom. Po dvoch dňoch bez vysvetlenia zo slovenskej stránky zmizol.

 

Noviny.sk ponúkali čitateľom aj ďalší článok od Postillonu o tom, ako Obama daroval Merkelovej k narodeninám mobil, ako prejav reparácie po NSA škandále s odpočúvaním. „V zariadení sú už predinštalované obľúbené kontakty kancelárky. Taktiež do telefónu stiahli aplikácie na uľahčenie prvotného použitia,“ informovali noviny.sk a s plnou vážnosťou napísali aj to, že Merkelovej sa nepáčilo darčekové balenie, že chcela pôvodné. Článok po troch dňoch opäť bez vysvetlenia stiahli.

Der Postillon, ktorý prináša vymyslené články, sa teší popularite nielen v Nemecku. Z toho, že Noviny.sk ich preberajú ako zaručenú pravdu, má Der Postillon a jeho čitatelia veľkú zábavu.  

Webu noviny.sk na to, aby článok napísal, stačil jeden zdroj, ktorý ani poriadne nepoznajú. Za zmienku stojí ešte to, ako sa noviny.sk pod článok, ktorý je takmer kópiou článku nemeckého webu, podpísali.

 

Mimochodom, pôvodný web nie je Der Pavillon ale Der Postillon.

(Aktualizácia 15:00: Web článok o Hitlerovom dvojníkovi obnovil s vetou: "My sme naleteli, vy ste sa pobavili.")

Noviny.sk nie sú jediné, ktoré bez overenia naleteli na vymyslenú správu. Podobnú skúsenosť majú aj tvnoviny.sk a čas.sk, ktoré písali o reportérke, ktorá spadla do vody, alebo Topky.sk, ktoré písali o útoku na Česko.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?