Keď televízia tvrdí, že 2+3 je 7

Autor: Miroslava Kernová | 9.5.2014 o 15:46 | Karma článku: 11,12 | Prečítané:  79434x

Poznáte televízne súťaže, kde vás moderátorka zlou slovenčinou vyzýva, aby ste spočítali čísla na obrazovke, alebo sa vás pýta koľko vidíte zápaliek? No do štúdia nikto nevolá. Aj keď niekto zavolá, moderátorka povie, že to nie je správne, hoci vám to vychádza tak, ako hovoril volajúci.

Je prekvapivé, že sa stále nájdu ľudia, ktorí dievčinu poslúchnu a volajú na audiotextové číslo v očakávaní, že úspešne sčítajú jednoduchý príklad.

Licenčná rada je v poslednom období zavalená sťažnosťami nielen neúspešných hráčov, ale aj náhodných divákov, ktorí sú z nečestného postupu v súťažiach pobúrení.

Princíp je často podobný ako pri šmejdoch. Zarába sa na ľudskej naivite. V tomto prípade, však nejde o nejaké neznáme firmy. Audiotexové súťaže, pri ktorých sa učtujú aj pri nedovolaní sa do štúdia nemalé poplatky, vysielajú naši najväčší vysielatelia.

Audiotextovú reláciu  Eurovýhru má Plus, ktorá patrí pod JOJ, Akčná výhra je na Dajto, patrí pod Markízu. Telefonujúcich naháňajú aj na Ring TV, ktorá vysiela po polnoci na programe TA3. Pri mnohých sťažnostiach rada oznámi, že "obsahovali nejednoznačné, nepresné a nesprávne inštruovanie o spôsobe riešenia zadaných úloh," v dôsledku čoho ich posúdi ako nečestné.

Hoci aj samotnej rade je jasné, o čo v tomto prípade ide, pokút nie je veľa. Rada dala zatiaľ len päť pokút, všetky dostala Markíza, ktorá sa odvolala na Najvyšší súd a ten potvrdil zatiaľ jednu vo výške 16 tisíc eur za to, že televízia zadala neriešiteľný príklad.

Absurdné nie je len to, že sú ľudia, ktorí takýmto súťažiam veria, ale aj to, že obchodná inšpekcia nevie zakročiť a aj to, ako rada musí dokazovať „nečestnosť". Jeden príklad za všetky: Rada riešila prípad z tzv. Eurovýhry na Ring TV, kde žiaden z volajúcich neuhádol na prvý pohľad jednoduchú rovnicu.

eurovyhra_ring.png.jpg

Samotná kancelária rady v oficiálnych dokumentoch priniesla 4 postupy riešenia, kde skúšala aj rôzne podvodnejše variácie. Ring TV reagovala, že ani jeden nie je správny. „Účastník konania postupy, ktoré Rada uviedla a ktoré vychádzajú zo zadania, označil za nesprávne. Neposkytol však Rade správny spôsob riešenia s odvolaním sa na obchodné tajomstvo a na to, že tak urobí na ústnom pojednávaní," píše sa v podkladoch rady.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?