JOJ v Paneláku ukazovala značku neonacistov

Autor: Miroslava Kernová | 12.3.2014 o 13:46 | (upravené 13.3.2014 o 9:03) Karma článku: 11,97 | Prečítané:  19786x

Televízie zobrazujú bežne produkty a značky rôznych firiem. Zákon dovoľuje tzv. product placement, teda istú formu reklamy vo vysielaní takým spôsobom, že priamo do deja zakomponuje produkty, značky. Je to komerčná záležitosť, televízia musí na to upozorniť. Urobila tak aj v pondelok oznámením „v tomto programe budú zobrazené produkty." No v pondelkovom Paneláku to nebola len taška značky Billa, ktorú herečka Božiada Turzonovová mala stále pri sebe.

Reprofoto JOJReprofoto JOJ

Televízia priniesla v Paneláku zábery na čiernu bundu mladíka, na ktorej bolo zreteľne vidieť logo značky Thor Steinar, ktorá je obľúbená medzi extrémistickými hnutiami.

Požiadala som televíziu o vysvetlenie, prečo propaguje značku, ktorá je napríklad v niektorých oblastiach Nemecka zakázaná. Televízia tvrdí, že sa logo v Paneláku neobjavilo.

„Preverovala som to a je to úplne iná značka. Značka na tejto bunde je iná a bohužiaľ sa trochu ponáša na vami spomínanú značku, ale zisťovali sme to priamo u výrobcu a ide o veľkú náhodu. Oni vyrábajú mikiny a bundy, je to taká letecká značka. Určite by sme do vysielania nepoužili niečo, čo by evokovalo príslušnosť k spomínanej značke," povedala Lucia Kulihová, hovorkyňa JOJ.

Porovnajte si záber na bundu, ktorý diváci mohli zreteľne vidieť počas pondelkovej časti a to viackrát. Je na ňom zreteľný nápis aj logo. Hoci nie je vylúčené, že môže ísť o napodobeninu značky, symbolika a názov sú rovnaké.

thor_steiner_joj.jpg

A oficiálne logo spoločnosti Thor Steinar:

thor_steiner_logo3.png.jpg


Značka Thor Steinar v minulosti mala vo svojom logu znaky, ktoré podľa rozhodnutí viacerých nemeckých súdov a prokuratúr pripomínali extrémistické symboly. Názov Thor je odvodený od mena severského boha vojny a Steinar sa považuje za skomoleninu mena generála SS Felixa Steinera. Runy vlčí hák (Wolfsangel) a Tyr používali aj jednotky SS.

„Thor Steinar, Eighty Eight alebo Resistance majú pre neonacistov celkom iný význam. Znamenajú viac ako len oblečenie. Tieto značky svojimi skrytými odkazmi na neonacizmus tvoria novú uniformitu krajnej pravice," informovala v minulosti kampaň Stop Thor Steinar, ktorá tvrdila, že peniaze z predaja idú na financovanie extrémistického hnutia.

Neonacistickú kapelu vo vlastnej reklame mal minulý rok Zlatý Bažant, po upozornení spot upravil.


Aj keď televízia môže ukazovať značky svojich sponzorov, mala by zvážiť, aké posolstvá ich zobrazovaním v programe priamo alebo nepriamo vysiela. A aj keď nejde o inzerenta, mala by dávať pozor na to, čo podporahovo vysiela. Je obzvlášť nepatričné pokiaľ divákom ponúka takéto symboly v scénke, v ktorej mladíci robia narážky na židovský pôvod jednej z postáv, ktorú hrá Matej Landl.

 

Aktualizácia (18:00): Po publikovaní tohto článku televízia mi poskytla ďalšie stanovisko: "Epizódna postava mala bundu uvedenej značky náhodou a z neznalosti jej významu samotnej kostymérky seriálu. V žiadnom prípade televízia ani seriál Panelák nemá v úmysle propragovať značku spájajúcu sa s akýmkoľvek extremistickým hnutím. Kostým sme stiahli z nakrúcania."

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?