TA3 sa cez víkend zmenila na propagačnú brožúru svojho majiteľa

Autor: Miroslava Kernová | 20.5.2013 o 14:11 | (upravené 21.10.2013 o 0:17) Karma článku: 13,17 | Prečítané:  24487x

Televízia TA3 dlhodobo propaguje niektoré aktivity svojho majiteľa - spoločnosti Ivana Kmotríka -  vo svojom spravodajstve. V sobou bol deň otvorených dverí na Stredoeurópskej vysokej škole v Skalici. Pre divákov TA3 to znamenalo, že sa dočkali v spravodajských blokoch reportáže o tom, aká je táto škola úžasná, čakal ich agitačný rozhovor. A doplnené to bolo náborovým spotom.

 Foto: TA3

Partnerom a sponzorom školy je spoločnosť Grafobal Group Ivana Kmotríka, ktorá vlastní aj televíziu. Ivan Kmotrík je predsedom najvyššieho orgánu školy Správnej rady a v rade je veľká časť ľudí zo spoločností Kmotríka, ktoré školu financujú. Zmienka o tom, že sa Grafobal výrazne angažuje v škole a zároveň je majiteľom TA3, sa v príspevku o dni otvorených dverí neobjavila.

TA3 v reportáži spropagovala školu, odcitovala spokojných študentov aj vyučujúcich. "Stovky návštevníkov tu každoročne nájdu inšpiráciu a mnohí z nich aj svoju budúcnosť," ukončila príspevok redaktorka.

 

Deň pred tým, v piatok, odvysielala TA3 rozhovor s riaditeľkou školy o dni otvorených dverí, opäť ani zmienka o prepojení na majiteľa televízie. Moderátorka nechala hovoriť riaditeľku o superlatívoch školy, investíciách, vybavení. Zanietenosť, s akou redaktorka pomáhala riaditeľke propagovať školu, sa dá porovnať už len s moderátormi teleshopingov. "Podľa toho, čo hovoríte, je radosť byť študentom v Skalici, tak by som to zhrnula," povedala na záver moderátorka a vyzvala záujemcov, aby využili deň otvorených dverí nielen v Skalici ale aj v Košiciach.

 

Aby toho cez víkend zo Skalice nebolo málo (TA3 priniesla aj reportáž z Trdlofestu), vysielala TA3 v reklamných blokoch aj náborový reklamný spot školy.

Skrytá reklama na aktivity majiteľa v televízii TA3 nie je ničím novým. TA3 bez upozornenia na konflikt záujmov informovala napríklad aj o otvorení pobočky SEVŠ v Košiciach. Podobný prístup mala aj pri reportáži Skalická nemocnica dostala novú tvár za 14 miliónov, kde je Grafobal majoritným vlastníkom. V minulosti to boli reportáže o nemocnici u Kocha v Bratislave, Slovane a iné.

Nevadí, ak televízia propaguje aktivity svojho majiteľa v rámci reklamných blokov. Ale jednostranné reportáže do spravodajských blokov nepatria, hlavne keď TA3 o sebe tvrdí, že má objektívne spravodajstvo. Televízia získala licenciu od štátu a podľa zákona je povinná zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov. A keď redakcia usúdi, že niektoré aktivity jej majiteľa sú z celospoločenského hľadiska tak dôležité, aby boli aj v spravodajstve, mali by pri nich upozorniť na majetkové prepojenie. Inak to je len príspevok na úrovni skrytej reklamy, keďže podobné príspevky TA3 nerobí o väčšine iných vysokých škôl či nemocníc.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Politológ: Symbolom dnešnej strednej Európy je plot

Havlíček a ďalší cestovali do Ruska a konštatovali, že Rusi sú síce naši slovanskí bratia, jazyk je podobný, ale režim je úplne iný.

ŠPORT

Sagan v Austrálii nezvíťazil ani na záver. Tretí raz prehral s Ewanom

Preteky Tour Down Under vyvrcholili šiestou etapou.

TECH

Ako vznikli čísla? Počítať nám pomáha nula

Keď začali mať ľudia viac vecí, už im nestačili čiarky na stenách.


Už ste čítali?