TA3 sa cez víkend zmenila na propagačnú brožúru svojho majiteľa

Autor: Miroslava Kernová | 20.5.2013 o 14:11 | (upravené 21.10.2013 o 0:17) Karma článku: 13,17 | Prečítané:  24477x

Televízia TA3 dlhodobo propaguje niektoré aktivity svojho majiteľa - spoločnosti Ivana Kmotríka -  vo svojom spravodajstve. V sobou bol deň otvorených dverí na Stredoeurópskej vysokej škole v Skalici. Pre divákov TA3 to znamenalo, že sa dočkali v spravodajských blokoch reportáže o tom, aká je táto škola úžasná, čakal ich agitačný rozhovor. A doplnené to bolo náborovým spotom.

 Foto: TA3

Partnerom a sponzorom školy je spoločnosť Grafobal Group Ivana Kmotríka, ktorá vlastní aj televíziu. Ivan Kmotrík je predsedom najvyššieho orgánu školy Správnej rady a v rade je veľká časť ľudí zo spoločností Kmotríka, ktoré školu financujú. Zmienka o tom, že sa Grafobal výrazne angažuje v škole a zároveň je majiteľom TA3, sa v príspevku o dni otvorených dverí neobjavila.

TA3 v reportáži spropagovala školu, odcitovala spokojných študentov aj vyučujúcich. "Stovky návštevníkov tu každoročne nájdu inšpiráciu a mnohí z nich aj svoju budúcnosť," ukončila príspevok redaktorka.

 

Deň pred tým, v piatok, odvysielala TA3 rozhovor s riaditeľkou školy o dni otvorených dverí, opäť ani zmienka o prepojení na majiteľa televízie. Moderátorka nechala hovoriť riaditeľku o superlatívoch školy, investíciách, vybavení. Zanietenosť, s akou redaktorka pomáhala riaditeľke propagovať školu, sa dá porovnať už len s moderátormi teleshopingov. "Podľa toho, čo hovoríte, je radosť byť študentom v Skalici, tak by som to zhrnula," povedala na záver moderátorka a vyzvala záujemcov, aby využili deň otvorených dverí nielen v Skalici ale aj v Košiciach.

 

Aby toho cez víkend zo Skalice nebolo málo (TA3 priniesla aj reportáž z Trdlofestu), vysielala TA3 v reklamných blokoch aj náborový reklamný spot školy.

Skrytá reklama na aktivity majiteľa v televízii TA3 nie je ničím novým. TA3 bez upozornenia na konflikt záujmov informovala napríklad aj o otvorení pobočky SEVŠ v Košiciach. Podobný prístup mala aj pri reportáži Skalická nemocnica dostala novú tvár za 14 miliónov, kde je Grafobal majoritným vlastníkom. V minulosti to boli reportáže o nemocnici u Kocha v Bratislave, Slovane a iné.

Nevadí, ak televízia propaguje aktivity svojho majiteľa v rámci reklamných blokov. Ale jednostranné reportáže do spravodajských blokov nepatria, hlavne keď TA3 o sebe tvrdí, že má objektívne spravodajstvo. Televízia získala licenciu od štátu a podľa zákona je povinná zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov. A keď redakcia usúdi, že niektoré aktivity jej majiteľa sú z celospoločenského hľadiska tak dôležité, aby boli aj v spravodajstve, mali by pri nich upozorniť na majetkové prepojenie. Inak to je len príspevok na úrovni skrytej reklamy, keďže podobné príspevky TA3 nerobí o väčšine iných vysokých škôl či nemocníc.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?