Topky.sk naleteli na fake o útoku na Česko, chybu nepriznali

Autor: Miroslava Kernová | 23.4.2013 o 16:06 | (upravené 24.4.2013 o 21:56) Karma článku: 11,16 | Prečítané:  39700x

Overovať zdroje je pre novinára dôležité. V utorok sa na sociálnych sieťach ako virál šíril článok v angličtine o tom, že si americká politička Sarah Palin splietla rodisko bostonského útočníka a vyzýva na inváziu do Čiech a vypálenie Prahy.

 S. Palin Foto:G.Skidmore

Portálu Topky.sk (ani Slovenskému rozhlasu, ako sa neskôr ukázalo) neprekážalo, že článok Sarah Palin Calls for Invasion of Czech Republic je zverejnený na satirickej stránke The Daily Currant (The Global Satirical Newspaper of Record), ani to, že tento satirický magazín cituje vyjadrenie političky pre Fox and Friends a podobne ako množstvo pohoršených čitateľov na sociálnych sieťach sa aj Topky.sk vo svojom článku pohoršovali nad hlúposťou bývalej guvernérky Aljašky.

V článku s názvom Hlúposť v priamom prenose: Exguvernérka USA Sarah Palinová chce inváziu do Česka!

Topky napísali:

„To, že bežní Američania nevedia geograficky odlíšiť tieto krajiny, sa možno dá ešte ospravedlniť, ale to, čo predviedla bývalá guvernérka Aljašky a kandidátka na viceprezidentku Sarah Palinová (49) hraničí s neskonalou hlúposťou. V rozhovore pre Fox News vyzvala na inváziu do Českej republiky a ukázala aj iné perly ducha." Topky aj citovali političku: "Stavím sa, že budem hovoriť v mene mnohých Američanov, keď poviem, že tam chcem ísť hneď teraz a dať týmto ľuďom lekciu. A nezastavíme sa iba pri Českej republike, ale pôjdeme po všetkých arabských krajinách. Arabi sa potrebujú naučiť, že nemôžu chodiť sem a vyhadzovať veci do vzduchu. Poďme odpáliť pár bômb v Islamabade, vypáliť Prahu, zbombardovať Teherán. Musíme im ukázať, že to myslíme vážne."

Topky zverejnili článok okolo poludnia a zdieľali ho aj na oficiálnej stránke na Facebooku. Po krátkom čase ho stiahli. Medzitým však fáma vyvolala búrlivú diskusiu, ale aj nenávistné komentáre a článok zdieľala viac ako stovka ľudí.

Spravodajský web, aj bulvárny, by mal pri takto citlivej téme overovať zdroj. A keď sa aj pomýli, čo sa médiám stáva, je normálne, ak prinesie čitateľom vysvetlenie. Topky vysvetlenie, či ospravedlnenie za nepravdivú informáciu nepriniesli.

Topky neboli jediné, ktoré na fake o rozhorčení Sarah Palin naleteli. Naletel napríklad poľský spravodajský web wykop.pl, ktorý článok stiahol a napísal, že tak urobil, lebo sa ukázalo, že nebol pravdivý.  Naleteli však aj slovinské noviny či český web www.reformy.cz a dokonca aj Slovenský rozhlas.

Podobne sa šírila neoverená fáma aj nedávno, keď viaceré české aj slovenské médiá sa bez overenia zdroja pohoršovali nad tým, že EÚ prispela pornohercovi Rosenbergovi na natočenie dokumentu o jeho osobe.

Aktualizácia (18:00): Približne o 17:45 zverejnili topky.sk na Facebooku ospravedlnenie. V popoludňajšom vysielaní, tiež po výjdení tohto článku, zverejnil dodatočne ospravedlnenie aj Slovenský rozhlas.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?