Peugeot si v reklame prifarbil prvenstvo

Autor: Miroslava Kernová | 9.4.2013 o 10:06 | Karma článku: 7,84 | Prečítané:  2399x

Konkurencia medzi automobilkami je veľká. V reklamách sa nechvália len schopnosťami auta, ale aj oceneniami a prvenstvami. Na konci roka boli v kurze štatistiky o predajnosti. Nie je však prvenstvo ako prvenstvo. Prifarbeným prvenstvom sa chválil aj Peugeot 208.

Rada pre reklamu jeho reklamu označila za klamlivú.

Spoločnosť Peugeot Slovakia mala na začiatku roka kampaň „Oslavujeme" na model Peugeot 208, kde svoj model prezentovala ako „Najpredávanejšie auto vo svojej triede." Model bol najpredávanejší v svojej triede, ale len v decembri. Za sloganom v inzercii bola hviezdička odkazujúca na zdroj: „Európske štatistiky, december 2012."

Prieskum s názvom "Európske štatistiky" neexistuje. Pri uvádzaní štatistických čísel, sa uvádza presný zdroj, čiže názov prieskumu, alebo organizácie, ktorá pripravila štatistiku. V automobilovom priemysle sa používa medzinárodná štatistika JATO. Podľa nej minulý rok prvenstvo Peugeotu nepatrilo a Peugeot 208 nebol ani na popredných priečkach. Na prvú priečku vo svojej triede sa dostal len v decembri.

V reklame na facebooku a v rozhlase odkaz ani na neurčité "Európske štatistiky" nebol.

V rozhlasovom spote bol Peugeot 208 označený ako "najpredávanejšie auto vo svojej triede" bez akéhokoľvek vysvetlenia.

Realita je takáto:

Najpredávanejšie modely v Európe v roku 2012 a 2011

jato.com

Najpredávanejšie modely v decembri

jato.com

Zdroj: jato.com

Pozn.: Automobilmi z rovnakej kategórie ako Peugeot 208 sú Ford Fiesta, VW Polo, Renault Clio, Opel Corsa.

Rada pre reklamu kampaň automobilky označila za klamlivú. Headline reklamy môže podľa RPR u spotrebiteľa vyvolať klamlivý dojem, že Peugeot 208 je najpredávanejším autom celoročne. Štylistika textu, ktorý odkazuje na zdroj (Európska štatistika, december 2012) evokuje odkaz na celoročnú štatistiku. Uvedenie mesiaca „december" evokuje označenie času vydania štatistiky.

„Táto reklama prezentuje štatistické údaje spôsobom, ktorý zveličuje a nepravdivo rozširuje platnosť reklamného tvrdenia," tvrdí RPR. Tieto údaje naviac ani nie sú pri všetkých reklamných nosičoch. Rada si preto myslí, že „priemerný spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že automobil je celoročne najpredávanejším vozidlom vo svojej triede, čo nie je pravda."

Peugeot si reklamu bráni. "Rešpektujeme rozhodnutie Rady pre reklamu, našu reklamu však za klamlivú nepovažujeme," reagovala Ivana Orviská zo spoločnosti Peugeot. „Slovenský Peugeot 208 sa stal v decembri 2012 najpredávanejším vozidlom vo svojom segmente v Europe (27) a vychádzal z medzinárodnej štatistiky JATO. Pozitívny odkaz  bol o to silnejší práve v súvislosti s  kontextom, že Peugeot 208 je model vyrábaný na Slovensku v závode PSA Trnava," dodala Orviská.

Peugeut mal úspech v predaji, ale len v decembri. Môže sa tým pochváliť, ale korektne. Inak tvrdí zákazníkom niečo, čo nie je úplne pravda.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?