Výpadok televízneho signálu aj slušnej komunikácie

Autor: Miroslava Kernová | 1.4.2013 o 11:11 | (upravené 1.4.2013 o 14:07) Karma článku: 15,11 | Prečítané:  9423x

Kto sa v nedelu večer tešil na Avatara v HD na JOJ alebo na SuperStar, mal smolu. Smolu mala veľká časť divákov slovenských programov na Slovensku, ale aj v Čechách, ktorí využívajú niektoré služby od Skylinku, UPC analóg, Digi TV či Magio Sat. Za výpadkom bola podľa šéfa JOJ Františka Borovského spoločnosť Towercom, ktorá zabezpečuje prenos signálu z televízií na satelit. Chyba sa stať môže, no dotyční by mali o nej divákov aj korektne a včas informovať, a to sa nestalo.

 Foto: Towercom

Včerajší blackout (nebol všade) bol ukážkou zlyhania v komunikácii s klientom - nielen Towercomu, ale hlavne operátorov a čiastočne aj televízií.

Výpadok diváci zaregistrovali o 20:30, niekde aj počas dňa. Signál začať nabiehať väčšinou po hodine a pol. Hoci na vine neboli televízie ani priamo operátori, ale Towercom, ktorý zabezpečuje prenos signálu, televízie a operátori by mohli svojim zákazníkom vysvetliť, čo sa deje.

Diváci kontrolovali vlastné prijímače a hľadali informácie na webových stránkach televízií, operátorov, alebo ich sociálnych sieťach.  Veta „zaznamenali sme výpadok, zisťujeme dôvody, ospravedlňujeme sa," by nepriniesla len základnú informáciu pre divákov, že napríklad problém nie je u nich v prijímači, ale je to aj signál od firmy, že im na zákazníkovi záleží.

Prvú hodinu som nenašla na stránkach dotknutých firiem, ani ich stránkach na facebooku a twitteri žiadnu oficiálnu zmienku. Na stránkach operátorov a televízií ale pribúdali stovky rozhorčených reakcií od divákov.

Ako prvé som zaregistrovala stanovisko generálneho riaditeľa JOJ na jeho súkromnom profile. O 21:40 František Borovský napísal na svoj profil na facebooku a twitteri ospravedlnenie aj vysvetlenie, že dôvodom je chyba v Towercome. Zo sledovanosti sa netešili.

S prvým statusom o výpadku a ospravedlnením prišla Markíza o 22:34 a JOJ 22:36. RTVS sa s komentárom neunúvala, podobne ani TA3.

Skylink, niekdajšia dcérska firma Towercomu, nemala na stránke žiadne vysvetlenie. UPC len vo forme poznámky pod statusom diváka. Podobne ani Digi TV ani Telekom (Magio Sat).  Firma Towercom, ktorá zrejme spôsobila celý problém, neohlásila včera nič.

Pokiaľ náhodou nezaplatíte včas faktúru, firmy na Slovensku sa vám ozvú okamžite, aj s ohlasovanými penále. Keď však nedokážu dodať tovar, za ktorý im platíte, často reagujú tak, ako pri včerajšom výpadku. V komunikácii s divákmi a zákazníkmi operátori a Towercom pohoreli.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?