Novinári anonyma z Vrtieť psom povýšili na marketingového guru

Autor: Miroslava Kernová | 13.3.2013 o 16:16 | (upravené 21.3.2013 o 15:18) Karma článku: 13,08 | Prečítané:  5333x

Spravodajský web Aktuálne.sk kritizoval novú bilbordovú kampaň Daniela Lipšica. Nebolo by na tom nič neobvyklé, ak by na hodnotenie nepoužili názory anonymného „analytika," ktorý sa skrýva za blogom Vrtieť psom.

V článku Lipšic napriek kríze utráca na kampaň. Bilbordy ľudí skôr podráždia autori najprv citujú analytika agentúry Polis Jána Baránka, pri ktorého citáte ma mimochodom pobavila Baránkova poznámka: „Lipšicovci navyše pri bilbordoch príliš fantázie neukázali. Odborníkovi pri nich chýba originalita a jasné prepojenie na Novú väčšinu. Ak by totiž niekto odstránil logo strany a portrét Daniela Lipšica, nie je možné jednoznačne určiť, ktorý politický subjekt si reklamu objednal."

O tomto ale tento komentár nie je. Prekvapilo ma, že v článku autori citujú kritické kometáre na adresu Lipšica od anonymného blogu Vrtieť psom, ktorý niekoľko mesiacov hodnotí politikov a ich stratégie.

Veľkú časť článku Aktuálne.sk tvorí ironický pohľad Vrtieť psom na kampaň Lipšica. Pričom redaktori Aktuálne.sk Vrtieť psom označujú ako „odborníkov" či „analytikov." Nie je to prvýkrát, Aktuálne.sk už v minulosti oslovilo Vrtieť psom ako analytikov.

Každý si svoju stránku môže nazvať ako chce, hoci aj „Vrtieť psom - Škola politického marketingu" a môže písať čo chce aj ako anonym. Použiť však takýto názor v spravodajskom článku, ako názor odborníka, je úplne mimo.

Potom je možné použiť ako názory odborníkov aj názory anonymov z diskusií pod článkami, ktorí sú skrytí za svoju prezývku a bez zodpovednosti a s radosťou "naložia" komukoľvek. Trvať striktne na svojej anonymite, ako to robí Vrtieť psom, je pre mňa signálom, že dotyční marketing robiť nevedia. Transparentnosť, je totiž jedným zo základných pilierov profesionálneho marketingu.

Ak by aj redakcia Aktuálne.sk vedela, kto je za anonymnou platformou, čitateľ by mal vedieť, kto je človek, ktorý hodnotí politikov a spoločnosť. Pokiaľ napríklad ekonomické otázky hodnotí Peter Staněk, je dôležité napísať nielen jeho meno, ale aj to, že je to poradca Roberta Fica. Podobné to môže byť aj pri blogu Vrtieť psom, ktorý je v článkoch podozrivo mierny k predsedovi SDKÚ Pavlovi Frešovi, čo nemusí byť náhoda. Podľa mojich informácií je za Vrtieť psom práve človek, ktorý mal k bratislavskému županovi blízko.

Moje odporúčanie pre novinárov teda je, aby pozerali nielen na to, čo niekto píše, ale aj kto to píše.

Pripájam reakciu Aktuálne.sk: "Aktuálne.sk poznalo odborné zázemie ľudí stojacich za blogom „Vrtieť psom-škola politického marketingu" a preto sa rozhodlo ich akceptovať, ako odborníkov na danú problematiku. Rozhodli sme sa citovať ich analýzy z dôvodu ich zaujimavosti pre čitateľa a súhlasili sme so zachovaním anonymity. Rovnakú prax bežne využívame aj pri iných témach spojených napríklad s pravicovým extrémizmom," povedal šéfredaktor Aktuálne.sk Jozef Matej.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?