Ako TA3 oslávila diktátorský režim

Autor: Miroslava Kernová | 8.8.2012 o 14:37 | (upravené 8.8.2012 o 17:33) Karma článku: 15,81 | Prečítané:  6372x

Spravodajská televízia TA3 nedávno vysielala zvláštny dokument o  živote v Severnej Kórei. Zo začiatku som mala pocit, že ide zo strany televízie o žart. No už po niekoľkých minútach mi bolo jasné, že TA3 zaradila bez akéhokoľvek komentára dokument propagujúci komunistický diktátorský režim.

Labute, usmiate deti, melodramatická hudba a rodina, ktorá s veľkou úctou ukladá kvety k soche vodcu Kim Ir-sena. „Je tu ticho a pokoj, ako v celej krajine v týchto časoch," opisoval úvodnú selanku moderátor. A vysvetľoval, ako Kim Ir-sen (ktorého historici a politológovia považujú za jedného z diktátorov 20. storočia) po vojne  „postavil krajinu z popola." Rozprával aj o tom, ako vybudoval úžasný ekonomický systém a len vďaka tomu je dnes Pchjongjang „moderné a najčistejšie mesto asi na celom svete". Nechýbali zábery na sochy a obrazy vodcu, ktorý „žije aj dnes v duši ľudí."Moderátor bol nadšený z toho, ako ľudia majú radi bicykle a ako s radosťou nosia odznaky s podobizňou vodcu.

Divák sa dozvedel aj o „najposvätnejšom múzeu priateľstva" - kde sú dary Kim Ir-sena a vypočul si veliteľa, ktorý v roku 1968 zajal so svojou posádkou americkú loď. „Jeden námorník sa bránil, tak sme ho zastrelili," pochválil sa veliteľ.

No v dokumente nebola nikde ani zmienka o tom, že v krajine je viac ako 60 rokov jeden z najprísnejších autritatívnych režimov, že je to jedna z najizolovanejších krajín na svete, má akútny nedostatok potravín a veľká časť obyvateľov trpí hladom. Že turistom pri vstupe odoberú mobil aj pas a robia im spoločnosť sprievodcovia.

Moderátor oslovil aj aktivistku pre ľudské práva, ktorá hovorí: „Stále počujete, že zlí severokórejčania, no potom tu prídete a vidíte tých nádherných ľudí a mierumilovnú krajinu."

Dokument je jeden z viacerých, ktoré preberá TA3 od ruskej provládnej televízie Russia Today. Ak by k dokumentu TA3 odvysielala krátky komentár o skutočnej Severnej Kórei, mal by tento dokument hodnotu aspoň v tom, že ukazuje, že v ruskej provládnej televízii cítiť neskrývanú nostalgiu za socializmom a sympatie s diktátorským režimom.

Bez akéhokoľvek komentára bolo odvysielanie dokumentu obyčajnou propagandou severokórejského režimu.

V podobnom jednostrannom duchu sú aj ďalšie dokumenty, ktoré od ruskej provládnej televízie TA3 prebrala: napríklad o väzniciach CIA, či o Akadémii ruského baletu.

Pre porovnanie pripájam link na dokument Českej televízie s názvom Vítejte v KLDR! ako pre zmenu štáb ČT videli túto krajinu.

 

Viac zo sveta médií na stránke O médiách.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?