Hokejový web k MS je hanbou Slovenskej televízie

9.5.2012 o 14:03 (upravené 9.5.2012 o 14:09) | Karma článku: 12.83 | Prečítané  17531-krát

STV je ukážkou toho, ako sa dá mrhať výnimočnými príležitosťami. Jej špeciálna stránka o majstrovstvách sveta v hokeji viac propaguje služby webdesignéra - firmu Fatchilli - ako informuje o hokeji.

MS v hokeji sú pre STV veľkou udalosťou. Tým, že televízia je výhradným držiteľom vysielacích práv, dosahuje rekordnú sledovanosť a majstrovstvá jej zvyšujú priemerný podiel na trhu o dvojnásobok. Pri Dvojke dokonca až o trojnásobok. Napríklad poslednú tretinu zápasu našich s USA videlo viac ako milión divákov.

Kým iná televízia by to využila na podporu priazne divákov aj cez iné aktivity, STV robí presný opak. V súvislosti s MS v hokeji spustila špeciálnu webstránku hokej.stv.sk. V deň, keď spustila propagáciu webu (dokonca aj cez inzeráty), stránka obsahovala rozpisy zápasov z MS v hokeji 2011. Posledná správa na stránke bola z mája 2011 a týkala sa záverečného zápasu z minuloročných majstrovstiev. Aj keď už autori zbadali, že je rok 2012, nezbadali pokrok v oblasti nových médií. Výsledkom je stránka, ktorá je skôr hanbou pre STV ako výkladnou skriňou jej športového vysielania.

hokej_stvv.jpg

Ak si otvoríte stránku hokej.stv.sk prekvapí vás, že najdominantnejším prvkom nie je hokejová fotka, ale reklama webhostera FatChilli, ktorou hľadá nových zamestnancov. Inzerát sa otvára na všetkých stránkach, má najlukratívnejšie umiestnenie a najvýraznejšiu grafiku. Sebaprezentácia webhostera a webdesignera týmto zďaleka nekončí - hneď z vrchu titulky idú prekliky na jeho ďalšie služby. Samotné články a hokejový servis vyzerá skôr ako povinná jazda. Správy z diania na MS pribúdajú, ale často sú neaktuálne. Napríklad 8. 5. bolo na stránke avízo, že dnes večer hrá SR-USA (ktoré hralo 7.5.).

Pri otvorení nadpisov článkov sú čitatelia presmerovaní na stránku sportky.topky.sk čo je online magazín spoločnosti Zoznam s.r.o., keďže ide o bulvárny portál aj vedľa týchto hokejových článkov sú nahé dámy v rubrike Dievča dňa.

Články nemajú žiadnu výnimočnú hodnotu, portál sportky.topky.sk ich preberá takmer bez zmien od tlačových agentúr TASR a hlavne SITA, odkiaľ ich priamo môže preberať aj STV.

Jediné hodnotné vlastné autorské veci, ktoré hokejový web STV má, sú schované pod značkou blog. Sú to komentáre, reportáže a postrehy od troch autorov: redaktora STV a moderátora Stana Ščepána, redaktora Róberta Baráta a vedúceho webového špeciálu Juraja Koiša.

STV ponúka aj živé prenosy zápasov, ich kvalita je veľmi slabá a záznamy chýbajú.

Televízia aj pri tomto webe zaspala dobu. Bolo by fajn, ak by objavila silu nových médií, pretože divák nesedí len pred obrazovkou, ale zvyčajne aj pri počítači, na sociálnych sieťach, či s mobilnou aplikáciou v ruke, kde práve kvalitný web vysielateľa mu môže poskytnúť plnohodnotný doplnkový servis s komentármi, prehľadmi, informáciami o hráčoch, ale aj záznamy zápasov, či gólov s možnosťou diskutovať, hlasovať a podobne.

Pre inšpiráciu vedeniu Nových médií v STV odporúčam tohtoročný hokejový web Českej televízie, ktorý má všetko to, čo webu STV chýba. Vlastný spravodajský servis, komentáre, exkluzívne rozhovory, ale aj hviezdne okamžiky z minulosti.

hokej_ctt.jpg

Stránka je priamo prepojená so štúdiom na MS s možnosťou interakcie divákov. Po vizuálnej stránke je to na rozdiel od hokej.stv.sk moderný spravodajský web s kvalitnými fotkami, kde je samozrejmosťou možnosť pozerať nielen živé prenosy, ale aj záznamy. Na stránke nechýba Social Plugin s prepojením na Facebook a Twitter, kde ČT priamo komunikuje s divákmi. Pre porovnanie aj STV má špeciálnu hokejovú FB stránku - spustila ju deň pred štartom MS, dnes má 343 priaznivcov, na ČT 12 330 a vznikla už v roku 2009.

 

Viac zo sveta médií na FB stránke Slobodne o médiách.

Hlavné správy

ZAHRANIČIE

V Iraku bojujú proti islamistom aj satirou, zosmiešňujú ich v seriáli

Seriál sa volá Štát mýtov, má 30 častí a ide o najdrahšiu televíznu produkciu od spojeneckej invázie v roku 2003.

KOMENTARE.SME.SK

Slovenská tradičnosť sa zráža s pápežom Františkom

Neochota vstúpiť do dialógu nie je správnym riešením.

TECH.SME.SK

Ello chce byť Facebookom bez reklám a so súkromím

Nová sociálna sieť s dôrazom na súkromie sa otvára záujemcom.


Už ste čítali?