TASR naletela na prvoaprílový žart portálu MF Dnes

Autor: Miroslava Kernová | 1.4.2012 o 19:52 | (upravené 3.4.2012 o 23:23) Karma článku: 11,95 | Prečítané:  34424x

Štátom platená Tlačová agentúra SR s plnou vážnosťou prebrala správu českého portálu idnes.cz o tom, že hora Říp - jeden zo symbolov českého národa - tisíc rokov stála bez pohybu nepohnutá, teraz ale klesá "závratnou rýchlosťou." Editorom sa nezdal podozrivý neuveriteľný obsah správy, dátum jej vydania, či na prvý pohľad ironická viedeoreportáž. Správu preložili a vydali v rámci svojho servisu.

Prvoaprílové žartíky vymýšľajú mnohé spravodajské portály. Vymyslieť správu, ktorá nie je na prvý pohľad nezmyslom a zároveň má aj istú dávku vtipu a zveličenia, nie je jednoduché. MF Dnes sa to tento rok podarilo - má svoju "prominentnú" obeť - slovenskú štátom platenú agentúru, ktorej servis preberá veľká časť médií.

TASR zjavne informácia o pohybe hory Říp nadchla a článok Geologové varují: Nestabilní podloží ničí horu Říp s plnou vážnosťou bez akýchkoľvek pochybností vydala vo svojom zahraničnom servise dnes podvečer o približne 17:20. K prekladu doložila aj vlastné podrobnosti o mytologickej hore Říp.

Novinár TASR si nevšimol nielen dátum, zjavnú nadsázku, sprievodné vtipné video a ani to, že je v špeciálnej sekcii správ "Česko snese všecko", kde je aj článok o zatepľovaní Chrámu svätého Víta  polystyrénovými doskami od rovnakého autora Jaroslava Baďuru. Oči mu neotvorila ani diskusia pod článkom, kde sa rozoberá, či žartík je alebo nie je dostatočne vtipný.

Redaktorovi, ktorý článok prekladal, sa dokonca nezdali podozrivé ani mená oslovených odborníkov a novinárov ako geológ Michal Kofroň, redaktor Vladimír Cirkus, či záver, že kopec sa nakoniec rozpadne na dve časti, ktoré budú pripomínať "dvě půlky."

Túto správu TASR prebral spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk:

spravaaaa.jpg

Po hodine a pol sa agentúra spamätala a vydala správu ešte raz aj s upozornením, že ide "o prvoaprílový žart zo strany českého servera iDnes.cz". Správa TASR si však už žila svojim životom. Prebrali ju napríklad: spravodajský portál televízie Markíza tvnoviny.sk, Topky.sk. Okrem TASR naletel aj spravodajský portál Pravdy, ktorý zaradil článok idnes.cz do svojho súhrnu správ z Čiech.

Update 3.4.: "Sekcia Česko je kópia správ z idnes.cz, ktoré sa tam nalievajú automaticky, a my ich needitujeme," reagoval Marián Niton vedúci online oddelenia pravda.sk.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?