Voľby a nezhody s vedením stáli miesto redaktora spravodajstva

Autor: Miroslava Kernová | 24.3.2012 o 20:22 (upravené 24.3.2012 o 20:55) | Karma článku: 8.58 | Prečítané  2783-krát

Rádiožurnál Slovenského rozhlasu prišiel o jedného zo svojích najznámejších redaktorov a moderátorov Jaroslava Barboráka. Za nečakaným odchodom majú byť voľby a nezhody so šéfeditorkou spravodajstva Tamarou Valkovou, ako ich spravodajsky pokrývať. Už týždeň pracuje v spravodajskej televízii TA3.

Barborák ako rozhlasový redaktor mal údajne odmietnuť robiť živé vstupy pre STV z volebnej noci. Podľa generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej jeho odchod súvisí s "odmietnutím zadanej práce." Dôvody odchodu viac nekomentovala. "Zdá sa, že sa rozhodol pre prácu v inom médiu, zmluvné úkony sú len dôsledkom," myslí si Zemková. "Zdá sa, že v RTVS vedia o mojích plánoch a zámeroch viac ako ja sám. Dúfam, že podobný spôsob posúvania informácií sa nebude používať aj v samotnom spravodajatve, pretože ide o vyloženú lož. Žiadnu prácu som si nehľadal," povedal Barborák.

"Je mi ľúto, že päť pekných a pre mňa aj úspešných rokov v tíme Rádiožurnálu sa muselo skončiť mojim núteným a nečakaným odchodom doslova v horizonte pár hodín. Pre mňa je dôležité, aby za mňa hovorila najmä moja práca," komentoval svoj odchood pre blog O médiách Barborák. Viac odchod z Rádiožurnálu ani údajné predvolebné nezhody so šéfeditorkou Valkovou komentovať nechcel.

Slovenský rozhlas a Slovenská televízia majú naďalej v rámci RTVS dva samostatné spravodajské tímy - Rádiožurnál v rozhlase a Redakciu spravodajstva v televízii. Počas volieb sa to vedenie rozhodlo zmeniť a z mnohých volebných centrál informovali v živých vstupoch do kamier aj rozhlasoví redaktori. Neraz pri tom bolo cítiť, že na kameru nie sú zvyknutí. Barborák sa už na volebnom vysielaní z rozhodnutia vedenia nepodieľal. A hoci sa jeho zmluvný vzťah s RTVS končí ku koncu apríla, piaty marec bol posleným dňom, kedy si od neho RTVS objednala prácu. V redakcii pracoval ako externista. Od 19. marca je reportérom spravodajskej televízie TA3.

Barborák pracoval v minulosti vo Vatikánskom rozhlase, v TA3, STV a posledných päť rokov (od augusta 2007) v Rádiožurnále. Za svoju prácu získal Výročnú cenu Literárneho fondu a dvakrát jeho prémiu.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Prečo voliť? Veľká anketa denníka SME

Verejne činní ľudia, ktorých oslovil denník SME, zvažujú, ktorej strane spolu so svojím hlasom pošlú 17 eur za hlas na činnosť.

KOMENTÁRE

Merkelová vydaná na milosť Putina a Erdogana

Toto nie je vzťah spolupráce, je to vyjednávanie o výkupnom, hovorí turecký politológ.

ŠPORT

Slováci nedali šancu Švajčiarom a opäť vyhrali Slovakia Cup

Hokejisti Slovenska vyhrali na Slovakia Cupe oba svoje zápasy a získali plný počet bodov.


Už ste čítali?