reklama

Proti Gorile bojuje falošná investigatívna novinárka

Prečo len Nicholson, aj ja som investigatívna novinárka! Možno toto si povedala jedna z hlavných organizátoriek protestov proti Gorile Ľubica Lehotská, keď k svojmu menu na dokumentoch k protestom dala charakteristiku "investigatívna novinárka". Žiaľ, žiaden investigatívny mediálny počin s jej menom sa v posledných rokoch nespomína. To, že sa živí ako veštica Somezeda, na plagátoch nie je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)
Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia (zdroj: www.moneo.sk)

Niektorí organizátori protestov Gorila majú za sebou nezvyčajné životné príbehy. To, že je medzi nimi mne neznáma investigatívna novinárka, ma najprv potešilo. Je to totiž záslužná robota - sú to tí novinári, ktorí sa dlhodobo a systematicky venujú odhaľovaniu korupčných, kriminálnych a iných krajine škodiaciach prípadov. Aj pre náročnosť a sústavnosť tejto práce ich nie je veľa. Takým novinárom je napríklad Tom Nicholson, Marek Vagovič, či viacerí bývalí reportéri Paľby na Markíze, či Reportérov na STV. V Čechách sú známi Jaroslav Kmenta z MF Dnes alebo Janek Kroupa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som hľadala, čo investigatívne napísala Lehotská. Po dôkladnom hľadaní v hlavných slovenských médiách som za obdobie posledných desať rokov nenatrafila na žiaden investigatívny ani iný článok, pod ktorým by bola podpísaná Ľubica Lehotská. Našla som však články podpísané jej pseudonymom Somezeda, Lehotská sa totiž živí ako veštica.

Ako veštica Somezeda pripravovala rubriky Horoskopy alebo Astroporadňa pre rôzne ženské časopisy. Napríklad v rubrike Astro lunárny mesiac v Madam Eva písala, kedy je pri splne mesiaca vhodný čas na strihanie vlasov, alebo čo vtedy robiť. „Pripravte si jedno osobné želanie. Povedzte si ho večer nahlas, tvárou k Mesiacu," napásala Somezeda, ktorá o sebe prezradila aj to, že "vždy som chodila do temnôt, aby som mala rozum na druhej strane."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rozhovore pre Život v roku 2008 rozprávala aj o svojich predchádzajúcich zamestnaniach, ale o práci investigatívnej novinárky tam zmienka nebola. "Po skončení školy som pracovala v Slovenskej akadémii vied, neskôr na ministerstve školstva. Opravovala som listy po úradníkoch, pracovala som aj v STV... Po revolúcii som sa dostala do Veľkej Británie, kde som začala študovať ezoteriku. Po návrate domov mi napadlo otvoriť si prvú bratislavskú „veštiareň", na čo som dokonca dostala živnostenský list! Bola som vlastne prvá oficiálna čarodejnica v Československu."

Jej investigatívnu prácu nezaregistroval ani dnes najznámejší investigatívny novinár Tom Nicholson. „Vraj je investigatívna novinárka, ale nič také som od nej nečítal. Ale je veštkyňa a má masážny salón, kam chodí aj šéf bratislavských takáčovcov spájaných s podsvetím," povedal po stretnutí s Lehotskou u premiérky Ivety Radičovej pre Plus 1 deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, možno je dnes tarotová veľmajsterka, astrotypologička, veštica, alebo organizátorka mítingov. Ale určite nie investigatívna novinárka, za ktorú sa vyhlasuje.

Miroslava Kernová

Miroslava Kernová

Bloger 
  • Počet článkov:  180
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nové články hodnotiace médiá nájdete na webe OMEDIACH.com. Cieľom blogu je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. V minulosti som pracovala pre SME a Trend. V súčasnosti vediem web OMEDIACH.com. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprávyKomentáre

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu