Ta3 vo vlastnom spote zvýhodňuje Fica

Autor: Miroslava Kernová | 14.2.2012 o 14:06 | (upravené 14.2.2012 o 14:18) Karma článku: 15,87 | Prečítané:  19392x

Televízia Ta3 v reklamnom spote na vlastné vysielanie použila emotívne vyjadrenia politických lídrov. Tie sú povyberané tak, že len Robert Fico z nich vychádza v pozitívnom svetle. Spot sa vo vysielaní Ta3 objavuje veľmi často, môže mať vplyv na voličov.

Foto spotu Ta3Foto spotu Ta3

Televízia Ta3 nasadila rozsiahlu reklamnú kampaň na vlastné volebné vysielanie. Jej súčasťou je spot, ktorý vysiela už niekoľko dní.

Spot sa začína pohľadom na Igora Matoviča, ktorý v parlamente drží nápis „Gorily, patríte do basy," a pritom nadáva poslancovi Smeru, že je debil. V druhom strihu je reakcia Ivety Radičovej na novinárske otázky, či u nej bol Jaroslav Haščák, a ona rozhorčene oponuje: „To vážne ma idete vťahovať do týchto gorilých hier?" Nasleduje Mikuláš Dzurinda, ktorý pokojným hlasom vraví, že „nevidel v pozvaní od premiérky nič zlého" z tlačovky, kde potvrdil, že sa premiérka s Haščákom stretla vo vlastnom dome, a že pozvala aj jeho. Pri KDH si TA3 vybrala moment, keď Ján Figeľ ohlasuje spustenie bielej kampane, ktorá vyvolala otázky, či nemá rasistický podtext. A pri Richardovi Sulíkovi zasa priznanie, že sa naozaj stretol s Mariánom Kočnerom, keďže bol pre neho „jedným zo zdrojov informácií z prostredia politiky". Pri Ficovi TA3 vybrala takýto citát: „Neťahajte prosím Smer-SD do kauzy, ktorá je spojená s druhou Dzurindovou vládou."

Zjednodušené posolstvo upútavky, ktorú opakuje Ta3 niekoľkokrát denne, je asi takéto: Matovič je hulvát, premiérka je klamárka aj namočená do Gorily a Dzurinda sa s Pentou schádzal tiež, KDH má problém s rasizmom a Sulík sa stýka s kontroverzným podnikateľom. Len Fico s tými "škaredými vecami" nič nemá.

V prvom momente som mala pocit, že vidím predvolebnú reklamu Smeru. Hoci spotu, z pohľadu kvality, niet čo vytknúť - má modernú grafiku, dobrú dynamiku, ale v čase, keď vrcholí kampaň, je minimálne neštandardné, ak spravodajská televízia nasadí reklamu, v ktorej niekoho zvýhodňuje. Prečo to Ta3 urobila? Rozhodla sa, že spolu s kampaňou na Ta3 pomôže aj Ficovi, alebo to urobila neúmyselne, hoci v čase predvolebnej kampane nešťastne?

„Prirodzene, hľadali sme vyjadrenia z ostatného obdobia vývoja na našej politickej scéne, ktoré len korešpondujú s terajšou situáciou. Je úplne bezpredmetné hľadať v spote akékoľvek skryté posolstvá," reagoval pre blog O médiách generálny riaditeľ TA3 Michal Gučík.

Ak už v Ta3 hľadali najemotívnejšie vyjadrenia, spojené s aktuálnymi kauzami, k Ficovi by sa hodil skôr výrok, ktorým pripustil, že Gorila môže byť pravidvá: „Ak by aj bolo pravdou, čo je napísané v údajnom spise SIS Gorila, tak pitie coly nie je trestným činom," vravel šéf Smeru.

Spot je len prvý zo série niekoľkých reklám, ktoré si Ta3 vytvorila pri príležitosti predčasných parlamentných volieb. „Zámerom spotov je podporiť sledovanie aktuálneho volebného diania na TA3," vysvetlil Gučík.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?